lördag 11 januari 2014

Skridskoskola!

Äntligen kom då dagen som stortrollen längtat och frågat efter. Första dagen på skridskoskolan.
Som de har längtat!
De fick i födelsedagspresent varsina skridskor från oss och detta blev första gången de använde dem.
Oturligt nog så jobbade M-P idag så jag blev själv med barnen, men tur nog kunde min mamma se efter Janiina så att vi kunde ta oss till ishallen.
Det var väldigt stressigt på morgonen så frukost mackorna tog vi med oss, det skulle nämligen börja kl. 09.00 och innan dess skulle Janiina köras till min mamma...
Det framstod ganska fort att det inte skulle bli lätt alls, rättare sagt blev det väldigt jobbigt då William inte var beredd alls på att det skulle vara svårt och halt att stå på ett par skridskor. Han hade trott att han skulle fixa det på en gång. Så efter en kort kort stund på isen då jag höll honom upprätt hela tiden så gav jag upp och så gick vi av isen för att vila lite medan de andra fortsatte.
Tur att familjen Beutler också var på plats så Elin stöttade och hjälpte Sanna lite.
Sanna ramlade och blev ledsen i samma veva som jag och William satt oss så ett tag satt jag där med båda två.
Sanna ville dock försöka igen och envis som hon är så lyckades hon riktigt bra till slut.
Jag lyckades få William att prova lite till mot slutet av lektionen med hjälp av en kon, men bara en kort stund.
Emma var riktigt duktig hon med.
 Liten vilopaus.
Efter lektionen var slut så var det öppen för allmänheten så vi stannade kvar ett tag till och då var Sanna ute hela tiden. William testade lite till han också men han var fortfarande besviken på hur svårt det var och sa att han inte ville gå på skridskoskolan mer, hoppas att han ändrar sig.
Jag filmade lite kort på slutet då Sanna åkte glatt och koncentrerat runt.
Tack Thomas, Lina och Elin för hjälpen, vet inte hur jag skulle klarat det utan er.
// Sargit

Inga kommentarer: