torsdag 12 juli 2012

Lekdate och Ikea

Imorse fick jag äntligen sovmorgon, en hel halv timma!
Janiina vaknade först halvsju istället för sex, men tack vare en Fantomen tidning som hon fick tag på så roade hon sig så pass att jag kunde småslumra ett bra tag till.
Tur att vi har fler tidningar på lager inför kommande mornar för henne att "läsa".
 Jag och barnen åkte till Knivsta idag för att hinna umgås lite med Zacharias, Amelie och Heidi.
Barnen satte sig till en början för att läsa en bok för varandra innan trion försvann upp på övervåningen.
Amelie var uppe en stund med de äldre men kom sen ner igen. Hon var mer intresserad av Janiina.
 Efter lunchen lekte vi ute på lekplatsen, eller rättare sag barnen lekte och jag tittade på medan Janiina sov. Heidi tog en söva Amelie promenad till affären en sväng under tiden.
Det är riktigt roligt att se hur bra de leker tillsammans och vilken fantasi de har.
De hann med att jaga monster och jagas av spöken
 som de ibland måste rida ifrån.
 Kring lekpaltsen fanns en hel del röda- och svartavinbärsbuskar.
Gott tyckte Sanna och William.
Tack för en trevlig dag Heidi, Zacharias och Amelie.
På eftermiddagen anslöt sig M-P till oss efter att ha fått vila lite, han är fortfarande sjuk.
Men han kände inte för att va sysslolös utan ville få något gjort så vi åkte till Ikea som vi planerat sen tidigare. Var en del vi skulle införskaffa därav två bilar idag.
Hela eftermiddagen gick åt och då vi lastat bilen så insåg vi att vi inte skulle hinna hem innan hungern så vi åt på Max.
Janiina var på ett väldigt gott humör, och nej hon fick inte ett eget Maxmål.
 Sanna och William som redan lekt rätt mycket på Ikea fick även leka på Max både före och efter maten.
Hela hemresan satt vi och sjöng i bilen, bara Janiina sov.
Och fast vi trott att de skulle somna i bilen alla tre så höll sig tvillingarna vakna med hjälp av sjungandet.
Medan jag läste saga för Sanna och William så fick Janiina bada.
Hon fick inviga sina nya badleksaker vi köpt åt henne för ett tag sedan.
M-P "roade" sig sedan åt att bygga ihop vårt sänglinne/handduksskåp till det ny renoverade tvättrummet. Inte lätt i det trånga utrymmet då han var tvungen att bygga upp den på plats då den skulle rymmas precis på håret på höjden.
Jag och Janiina hjälpte till lite också, Janiina genom att övervaka arbetet från golvet...
Jag är gräsänka imorn så bäst att jag kryper till kojs nu så jag orkar hela dagen...
// Sargit

Inga kommentarer: