måndag 23 juli 2012

Åter till vardagen, nästan

Min man började sin första arbetsdag efter semestern med att försova sig.
Hade jag vetat att hans väckning inte fungerade hade jag ju kunnat väcka honom 05.00 då Janiina bestämde sig för att det var morgon. Men jag trodde att han medvetet tänkt ta sovmorgon så jag lät han sova.
Som tur var så somnade Janiina om till slut och vaknade först vid 07.15.
Så här glad var hon då jag gav henne lite uppmärksamhet efter att hon högljutt deklarerat att det var slutsovet nu.
Idag är alltså första dagen jag återigen är helt själv med alla tre barnen på dagarna, Sanna och William ska tillbaka till förskolan först om två veckor.
Dagarna lär ju gå fort men hade inte haft något emot makens sällskap dessa veckor...
Hela förmiddagen var lite upp och ner men till slut, strax före lunch somnade Janiina till slut och jag kunde ta en efterlängtad morgondusch medan barnen såg på "Lilla djungelboken".
Efter lunch åkte vi iväg på dagens uppdrag, att hitta födelsedagspresent då vi ska på ett års kalas imorgon.
Men först tog vi ett stopp på makens jobb då barnen hade frågat honom när de kunde få se hans lastbil.
Här hälsar de på Johan som förutom att han är M-P:s bästa vän och Sannas gudfar även är M-P:s kollega (för er som inte visste det).
 Sen fick William sitta i pappas knä i lastbilen, men det var visst "lite läskigt" tyckte han.
Men både Sanna och William sa flera gånger facinerat "vad många lastbilar!" och tyckte det var kul att titta på dem.
Vi lämnade M-P att avsluta sitt jobb och åkte och handlade lite på Barnens hus bland annat.
Jag skämde bort Janiina lite idag med lite nytt, hon fick en ny kudde till sängen då hennes ärvda kudde var rätt så knölig numera.
Men hon fick även en leksak som hon visar upp här.
Visst ja, som ni ser så kan hon numera sitta själv utan stöd ett bra tag, lite beredd får man ju vara fortfarande då hennes balans inte är så bestående än.
 Efter middagen så slog vi in paketen vi inhandlat och såklart skrev i födelsedagskortet.
Sanna och William kunde inte enas om vilket kort som vi skulle ge så Janiina fick utslagsrösten, det kort av de två utvalda hon behöll i sin hand skulle vi ge.
Här ritar William en lastbil i kortets tomma sida (den fick både Sanna och William halva var att rita på)
 Janiina fortsatte att öva på att sitta,
 men något hon gillar verkligen är att stå upp.
Kvällen blev lång då alla barnen somnade först 22.45!
Janiina hade somnat tidigare men vaknade av Sanna och Williams högljudda röster då de sprang på toa *Suck* och sen var hon pigg.
Sanna och William är väldigt söta då de leker på sitt rum, smyger runt och tror att man inte vet att de inte ligger i sina sängar. Som vanligt är det väldigt mysigt och underhållande att lyssna på deras konversationer men just ikväll hade jag önskat att alla tre somnat i tid så jag fick gjort det jag skulle. Då de väl somnade orkade jag bara hälften av det jag planerat att göra innan jag gav upp och satte mig här vid aparaten.
Nu sova så vi orkar upp imorn.
Missade bvc tiden i förmiddags så fick en ny till imorn, mitt minne börjar svika mig...
// Sargit

Inga kommentarer: