måndag 16 juli 2012

Flyr hemmet så maken får vila

Efter lunch tog jag med mig barnaskaran för att lufta dem lite och för att sjuklingen skulle få vila.
M-P var hos farbror doktorn på förmiddagen och fick då reda på att halsflussen hade utvecklat sig till lunginflamation.
Jag som tyckte han verkade lite bättre innan besöket fast febern inte var borta, men då han kom hem var han helt sänkt.
Iallafall så tog jag och barnen en promenad i det fina vädret.
Vi hamnade på vår gamla gård och där ville Sanna direkt gunga medan William roade sig med sandlådan.
Inte många barn som lekt där på sistone misstänker jag då det var rätt så stora spindelnät på gungorna...
Men snart lockade skogens godis mer för Sannas del. Vi hade ju sett blåbär på vägen så hon ville äta mer.
 Utflykten blev dock väldigt kort då William inte sa till i tid att han behövde gå på toa, så vi fick styra hem för att duscha av han lite och byta byxor...
 Pappsen hade lämnat sin iphone lite väl nära lilltösen, då passar hon på så klart.
Det ska väl börjas i tid att bekanta sig med tekniken eller hur.
 På kvällen var vi bjudna på middag hos min mamma.
Men återigen fick sjuklingen stanna hemma och vila i lugn och ro.
Efter maten visade mummu gamla fotografier för barnen, bland annat på mig som liten.
 Sen hann de leka lite på lekplatsen medan jag hämtade bilen.
 Janiina fick hänga i ringsjalen då jag inte orkat ta med mig vagnen.
 Janina somnade nästan på en gång i bilen så jag körde in på gården för att lasta in stortrollen och tvätten som inte hunnit torka till igår.
Här leker barnen café medan mummu tittar på.
Kakor måste man ju baka i till serveringen ju.
 Bra samarbete hade dem.
Tack mamma för mat och sällskap.
// Sargit

Inga kommentarer: