fredag 27 juli 2012

Då var det klippt!

William har ett tag nu önskat sig "lika kort hår som pappa har".
Det har vänt helt plötsligt då vi förut inte lyckades få honom till frisören.
Men han verkar ha ändrat sig i sommarvärmen, det är ju rätt varmt med hans kalufs kan jag tänka mig.
Så här är en före bild på hans underbara hår, och nej jag var inte förtjust i tanken på klippning men bara att gilla läget då han själv nu ville det.
 Lite läskigt var det nog då han ville sitta i min famn medan pappa började klippa med maskinen.
Han var jätteduktig! Och visade upp ett tålamod jag itne visste han hade.
 Sanna tittade på med glatt humör, Janiina var dock mindre glad.
Tur att vi hade Tina här på middag och sedan som lite hjälp med henne.
Då M-P var klar med sin del så tog vi en liten bensträckare och lite luft i kvällssolen.
William ville inte bli fotad.
 Sedan var det min tur att ta över, William var nämligen väldigt tydlig i vem som skulle göra vad "pappa ska klippa uppe och mamma ska klippa här bak" sa han flera gånger tidigare.
Det tog emot att klippa men jag bet ihop och gjorde min son till viljes.
 Det är väldigt svårt att få det jämnt då det är kort hår, långt hår har jag klippt förr och det tycker jag är enklare.
 Till slut kände vi att det fick vara, lite behövde det jämnas till men det sista får vi ta en annan dag.
Han fick ett helt nytt utseende vår son, kommer nog ta ett tag att vänja sig.
Men den korta frisyren framhäver hans ögon har jag märkt. Min underbare son!
Ska försöka få till en bättre bild, men han ville inte bli fotat mer...
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Lika korthårig som farmor =)fast mycket finare!!