torsdag 26 juli 2012

Härlig dag

Janiina och jag fick en ordentlig sovmorgon idag, vi vaknade först efter nio!
Nåja, första gången var ju kring fem som vanligt har jag för mig...
Men glad var hon.
Lite konstigt var det med tystnaden hemma men välbehövligt att få det lite lugnare en stund.
Efter en lugn förmiddag med lite småfix och sedan lite ärenden så mötte vi upp Sanna, William och mummu vid Valsta C. De hade haft det rolig hos mummu och läst massor med sagor på kvällen och på morgonen förutom bastun igår kväll och lekt så klart.
 Både Sanna och William verkar ha saknat sin lillasyster då de ville kramas och pussas nästan hela tiden, redan i bilen.
Så ett bra tag satt vi i soffan och hade det bra.
Här får Janiina lite pussar.
 Janiina ledsnade dock på att sitta i famnen och försökte fly några gånger.
 På sena eftermiddagen kom Sanna och Williams tvillingkompisar Emelie och Philip för lek och middag.
Vi hade poolen framme vilket uppskattades av stortrollen i alla fall.
Annars lekte alla fyra mest i tältet.
Här har Sanna fångat en stor myra som alla fyra var nyfikna att titta närmare på.
 Makens sjukdomshistoria fortsätter, idag var han hos farbror doktor efter jobbet och fick beskedet att musklerna kring ena lungan blivit infekterade så han blev fortsatt sjukskriven.
Det gör bara ont då han andas och hostar berättade han. Mer meducin alltså och mycket vila.
Han var rätt slut då han kom hem så han fick lägga sig och vila med Janiina ett tag före maten.
Då jag gick in för att tala om att maten är klar så stannade jag upp och tittade på dem en stund.
Sådan far sådan dotter...
Väldigt trevlig dag och kväll har vi haft idag (förutom min oro för maken som inte mådde bra).
På kvällen roade jag mig med lite omvårdnad av tomatplantorna som behövde lite stöd, fina tomater och många verkar vi få.
Då jag kom in var Sanna och William fortfarande vakna. Jag tog en dusch och började sen hänga tvätt men fick önskemål från William att komma och pussa på honom.
Kunde ju itne motstå en sådan inbjudan så jag gick in till honom (Sanna sov redan) och så mös vi en lång stund i hans säng då han pratade och pratade bland annat om dagen, vår (döda) katt Max (som är den snällaste katten i världen enligt William) och hur farbror Pär-Anders och farmor busade med dem då de var här senast "det var jätteroligt".
Riktigt mysigt var det. Höll på att somna men som alltid då han fått tillräckligt med närhet så avslutar William med att säga "nu kan du gå till vardagsrummet, jag ska sova nu".
Sen somnade han inom några minuter.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Ni har verkligen ena gotroll!!