torsdag 12 januari 2012

Spjällsängen bäddad

Igår var barnen då åter igen tillbaka på förskolan.
De verkade glada åt det då det inte var några problem vid lämningen även om de trilskades som vanligt på morgonen och försökte allt för att driva mig till vansinne med sitt förhalande.
Efter att jag lämnat dem på dagis så gick jag hem och sen sov jag.
Hela dagen försvann bara, gjorde inte mycket nytta alls faktiskt, så skönt.
Jo, jag bakade äppelpaj till fikat då Fayeza, Hadi och Mahdi kom för lite lek efter dagiset.
På kvällen övergav jag hemmet dock och gick iväg till Fayeza på ett tupperware-party, blev rätt sent då vi fastnade i lite "tjejsnack/ mammasnack" efteråt
.
Idag gjorde jag lite annat än sov, var hos mamma en sväng och åt sedan lunch med Lina innan jag åkte hem och sov en kort stund.
Sedan var det dags att hämta barnen.
De ville leka ute då vi kom hem så jag släppte ut dem på vår lilla gård där de upptäckte leksaksköket vi fått från en vän.
Så skönt att kunna släppa ut dem och själv vara kvar inne och ändå ha full koll på dem.
 Senare bäddade vi (läs jag) spjällsängen.
Sanna och William busade mest i vår säng under tiden medan de babblade i ett om en massa.
Då sängen var bäddad så sa de "nu ska bäbis ligga där" och menade att ikväll kommer bäbisen.
Förklarade åter igen att bäbisen kommer nog inte riktigt än, att vi får vänta ett tag till.
// Sargit

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fin blogg, roligt att läsa, lycka till med allt!

Familjen Sundström sa...

Trillingmamma: Tack så mycket! :)
// Sargit