onsdag 18 januari 2012

Sanna magsjuk

Sent igår kväll kräktes Sanna ner hela sig och sin säng.
Jag var ensam hemma då M-P var på sin träning, höll nästan på att få panik då kräksjuka är det värsta jag vet.
Men jag skärpte till mig och trängde undan viljan att kräkas själv av lukten och det jag såg.
Lyckades trösta och "sanera" Sanna och få på henne ny pyjamas samt bädda ner henne med handdukar i soffan, hennes säng överlät jag åt M-P att ta hand om då han kom hem.
Dröjde inte så länge innan han var hemma vilket var skönt.
Vid minsta ljud från William blev vi på helspänn och inväntade det värsta, men han fortsatte sova lite oroligt men utan att vakna eller visa tecken på att blivit drabbad han med.
Sanna däremot stackaren hade en tuff natt, liksom M-P som tog nattvaket och skickade mig i säng.
Strax före fem imorse blev det skiftbyte då M-P skulle till jobbet, han fick mindre sömn än jag så han kommer nog stupa i säng då han kommer hem idag.
Så idag blir det inte mycket gjort mer än sköta om min lilla sjukling och samtidigt underhålla William som fick också stanna hemma av både praktiska skäl och ifall nu han också drabbas.
Haft fullt upp de senaste dagarna.
Nåja inte riktigt på måndag kanske då jag sov bort hela dagen, hihii.
Lämnade barnen på dagis och då jag kom hem somnade jag direkt och sov till ett på eftermiddagen!
Var helt borta... Hann äta lunch innan det var dags att hämta hem barnen. Var ändå trött hela dagen fast jag sovit så mycket.
Igår hade jag äran att få vara med barnen på förskolan hela dagen.
"Tokigt" och "konstigt" tyckte barnen men de verkade njuta med fulla drag av att få visa mig sin "arbetsplats".
Skriver mer om gårdagen senare men nu ska jag försöka hinna plocka undan disken medan barnen underhålls av barnkanalen, Sanna orkar knappt hålla ögonen öppna men envis är hon.
Den lilla frukosten hon fick i sig kunde hon inte behålla så nu försöker jag få i henne lite smörgåsrån, tur att hon dricker bra i alla fall.
// Sargit

1 kommentar:

ankan sa...

Hur går det med bäbisen? Väntar spänt på uppdatering! :-)