lördag 14 januari 2012

Julgransplundring

På förmiddagen var det återigen dags för den finska sagostunden på bibblan, tyvärr kom det inga andra än vi dit men jag läste sagor för mina i alla fall, Tina (som var hemma på en snabb visit) följde med oss också vilket var tur då William fick ett mindre raseriutbrott då vi skulle gå.

Idag startade vi en ny tradition som jag hoppas att vi kommer att hålla.
Vi var hos våra vänner familjen Beutler på eftermiddagen/kvällen och dansade ut julen.
William var först väldigt entusiastisk att få dansa kring granen men då musiken kom igång blev han rädd och hoppade upp i mitt knä i soffan istället.
Sanna var med från och till i dansen, men kul hade de.
Själv var jag för orörlig för dans kring granen så jag satt i soffan och filmade och fotade roligheterna.
Här en kort snutt av dansen.
Så här satt William hos mig nästan genom hela dansandet.
Självklart busades det runt en hel del också kring granen "du kan inte ta mig" ropades det här och där.
 Lite mera dans efter en kort paus blev det.
 Och så mera bus...
Efter god fika med sista lussebullarna, pepparkakorna, julmusten och glöggen så hans det med mer lek och bus.
Vi försökte lugna barnen med filmen "Pettson och Findus" men det intresserade dem inte länge utan alla barnen försvann upp till andra våningen och lekte där i Elin och Emmas rum istället.
Efter middagen, god soppa och underbart härligt gott hembakt surdegsbröd (som vi fick med oss hem en bit av också, den är så gott som slut nu Lina), så avrundades kvällen med lite Wii spelande för de andra, dock inte för mig.
Blev lite senare än tänkt men till slut kom vi hem och fick småtrollen i säng.
Tog inte lång tid innan de somnade, inte för mig heller...
// Sargit

Inga kommentarer: