söndag 15 januari 2012

Börjar bli tung(t)

Igår hade jag svårt att röra mig, det går från dag till dag hur kroppen protesterar mot den extra vikten.
Har nu gått upp 15kg (!) vilket är 5kg mer än vad jag gick upp med tvillingarna.
De kom ioförsig redan i v. 34+0 och var inte så stora, bara 2180g och 2210g (om jag minns rätt just nu) och så var de 43,5cm och 44cm långa...
Börjar fundera lite själv på hur stor bäbisen kommer vara vid födseln när den nu bestämmer sig för att möta världen.
Det är ju beräknat till den 23 januari men jag har hela tiden haft en känsla att h*n kommer tidigare, men nu börjar jag tvivla...
Så tänkte för skojs och tidsfördrifts skull se om några av er läsare vill gissa födelsetid och datum, kön, vikt och längd.
Varsågoda att gissa!
Namn till bäbisen är svårt tycker jag, men några förslag har vi kommit fram till, berättar inte vilka då det kanske blir något helt annat i slutändan...
Här en bild på mig och min pappa taget igår då vi jämför magar.
Ska uppdatera ikväll om de senaste dagarna men just nu har jag haft huvudvärk halva dagen och känner att jag inte vill utmana ödet och sitta för länge vid datorn.
// Sargit

11 kommentarer:

Nina sa...

heh heh tuota kuvaa:) ihan ku sulla olis potkupallo mahassa:) et tee vielä sisarussarjan enkkoja;) Joonaksesta painoni nousi 23kg;)..mutta toki vielä ehdit:) tsemppiä kuitenki massun kantoon!!:)muista ottaa rauhallisesti..sitä varten väsy oire on..roppa kertoo miten pitäis olla tässä vaiheessa:)

mummu sa...

jep.näin se on.eikä syntymäpainokaan oikeastaan todista mitään.Heidi oli teistä pienin.painoi 2100 gr,nyt on kuitenkin suurin.Nadja oli painavin,vähän päälle 2900gr,eikä tuo nyt niin dinosaurukselta näytä.olen jo odotellut viikon että lähdet lapsentekoon,mutta tuossahan vielä olet.vanhojen mukaan sinulla on poika vatsa,mutta mene ja tiedä.

Moster Nadja sa...

Jag vill att bebin ska vara frisk men en kille vore ju sjukt kul! Kan du knipa igen ti onsdag dag så att jag får följa med ti bb :) vore kul. Vila nu och kom på några fina namn. Kram.

ankan sa...

Ohh spännande. Bäbisen kommer denna vecka (20-21..?) och det är en liten kille!
Han väger 3,2kg och är 50 cm lång!

Min gissning..... :-)

Emma sa...

Hej!

Å ska ni ha barn igen, grattis! Härligt.

Jag gissar på att bebis kommer den 20:e. Kön gissar i princip alltid fel så säger pojke (men blir säkert tjej :-))
Vikt ja runt 3kg, längd 49cm.

Kram från Emma med familj (från karibienkryssningen :-))

Katti sa...

Spännande! Jag tror det blir en kille 20.e januari, på 3100 gr och 50 cm lång. =) Lycka till!!

Anonym sa...

Pappa din tycker att det finns allt för många tjejer i familjen. Han väntar att det skall bli en pojke till. Han skall vara 3,3 kg och 51 cm. Han kommer att heta Kurre!?

Näää. Han vill att det skall bli ett friskt barn!

Anonym sa...

Vi fortsätter....
Födelsedag tror vi blir torsdagen (som sina syskon) den 19:e, klockan 11:11.

Moster Tina sa...

Jag vet precis vad det kommer bli! En sötnos!! :) Har ju sagt nu sista tiden att det blir en pojke - fast nu säger nästan alla det här, så då kanske jag ska säga tjej istället?
Hur som håller jag på måndag 23e, beräknat datum så oddsen är emot mig, men det är ett ruggit bra datum av andra anledningar!
Vikt 2587 och så där 48 lång??

Katja H sa...

25:e bara för att kommer den lill* tidigare. kl 20,08 :P En liten tjej tror jag att de blir. 2943 gr och 49 cm...
Svårt men skoj är de ändå med att gissa :P

Kram Katja

Lina sa...

Det är en tjej som kommer den 23:e. Just my luck, liksom.
Men det är ok att dela födelsedag. :)