tisdag 10 januari 2012

MVC och lek med mummu

Idag var vi på, förhoppningsvis, det sista besöket på mödravården.
Tur att jag sett fel på tiden med en halvtimma (till godo) så jag kunde vila lite efter en tuff natt då jag vaknade titt som tätt utan anledning.
Barnen var väldigt glada åt att få följa med och allt (nåja, nästan) förflöt bra på morgonen.
De sa flera gånger på morgonen att idag ska vi "åka lyssna bäbis hjärta", de kommer fortfarande ihåg förra gången då Tina var med oss.
De satt snällt i stolen/golvet och ibland i min famn under hela besöket.
Allt såg bra ut och för att vara säker kollade barnmorskan även med ul att bäbisen verkligen låg med huvudet neråt, hon sa att h*n var så gott som fixerad nu.
Hoppas att bäbisen håller sig så så den inte bestämmer sig för att vända rumpan ner i sista stund, vilket är ovanligt men kan dock hända.
Varken jag eller barnmorskan hade trott att jag skulle gå så här långt, är idag i v. 38+0.
Efteråt åkte vi och plockade upp min mamma som ville bjuda oss på lunch.
Vi åt i Eurostop och sedan fick barnen leka av sig på lekplatsen en bra stund.
Till deras glädje fick de åka karusell också inte en utan hela tre gånger.
 De hade hela lekplatsen också helt för sig själva nästan hela tiden vi var där.
 Efteråt åkte vi hem till min mamma och tillbringade resten av eftermiddagen där, barnen lekandes och ritandes jag sovandes i mammas säng.
Jag var helt slut!
Var trött fortfarande på kvällen så det blev ingen lång kväll för mig...
Sanna ville att jag skulle läsa saga ikväll så det gjorde jag, men William envisades att även pappa skulle läsa en bok på "pappas språk" så det blev så med.
Så nöjda de var att få kura ihop sig bredvid sin pappa.
Nattningen tog tid ikväll men till slut gav båda upp och verkade vara införstådda med att imorgon skulle de på dagis igen... "och sen kommer bäbis" sa William och Sanna då jag berättade att pappa skulle hämta dem på dagis imorn.
Fick förklara, igen, att bäbisen kommer när den själv vill det att det itne är något vi kan bestämma åt den.
Nu börjar även barnen längta efter bäbisens ankomst, liksom jag.
Allt är redo här hemma vilket är skönt, ska bara bädda spjälsängen som jag fortfarande inte orkat/hunnit med.
Hoppas ändå att bäbisen väntar till helgen eller till och med nästa vecka så jag hinner vila lite de sista dagarna...
// Sargit

Inga kommentarer: