måndag 9 januari 2012

Kyligt men uppfriskande

Idag bestämde jag mig för att vi varit inne lite väl mycket de senaste veckorna.
Visst att vi gått ute, fram och tillbaka mellan bilen och målet så att säga, men inte varit ute och lekt eller så.
Hade turen att få Fayeza med barnen med som sällskap också.
Jag började med att locka barnen genom morgonbestyren med frågan om de ville åka buss idag, det ville de såklart.
Så då började vi med att ta bussen till Valsta centrum, och hör och häpna det gick bra trots tvillingvagnen.
Nåja, har ju inte haft bekymmer att åka från Steninge men däremot att åka mot Steninge från Märsta...
Vi gick till hållplatsen nära där Fayeza bor och mötte upp dem där.
Barnen blev väldigt glada då de såg Hadi och ropade på honom så fort de såg han.
De var väldigt glada för övrigt också...
 Vi började med att handla lite smått på ICA, jag passade även på att lämna in mina vinst lotter för att byta dem mot nya. Har haft dem ett bra tag nu då jag alltid glömmer att lämna in dem. Inte bra visade det sig då en av lotterna hade gått ut det datum man kunde hämta ut vinsten... lätt vunnet lätt förgånget eller hur var det nu. Fick några nya lotter med mig iaf (nit lotter allihop visade det sig senare).
Efter att vi handlat styrde vi stegen till en lekplats som Hadi brukar leka vid ibland.
Sanna och William trivdes kanon där, tyvärr var Hadi på dåligt humör och ville inte alls vara med.
William är stor numera och klarar själv av att ta sig upp till lekställningen och ner från stora rutchkanan. Detta gjorde han flera gånger.
 Sanna ville som vanligt börja med att gunga, men senare ville även hon klättra.
Men att åka stora rutchkanan är fortfarande läskigt så hon vågade inte riktigt utan att jag höll henne i handen.
Men hon gjorde det senare en gång i alla fall, åkte själv alltså.
 Här tar de sig lätt uppför. Det fanns en rep/stångstege på andra sidan vilket Sanna klättrade uppför en gång, med lite hjälp med stöd sista biten. William sa däremot efter att ha kommit halvväggs "det funkar inte för mig" och ville ner igen.
Efter en bra stund fortsatte vi promenera hemåt igen i kylan.
Kallt var det så tur att jag stoppat ner en filt i vagnen för då vi kommit halvväggs började Sanna och William säga att de frös så jag fick vira in den varma filten om dem.
Det var väldigt skönt att få komma ut och röra på sig efter allt stilla sittande.
Hemma igen blev det först lunch och sedan mys i soffan för oss alla tre.
Barnen såg på barnkanalen sittandes med sina tjockare Muminfiltar om sig medan jag halvslumrade (sov från och till) en timma, jag var helt slut!
Jag är väldigt glad att våra småtroll inte är sådanna som hittar på en massa rackartyg medan mamma sover.
de såg på tv och då de ledsnat så lekte den ena med lego och den andra med diverse andra leksaker.
En skön dag hade vi, synd bara att det var så himla kallt idag bara.
Undrar om de tär ett tecken på att snön är på väg till oss med?
Jag både hoppas och inte att det är så.
Vore kul för barnens skull att de skulle få använda sina snowracers och leka i snön, men o andra sidan blir det mycket jobbigare att ta sig fram då...
// Sargit

Inga kommentarer: