fredag 11 november 2011

Jobb och nöje

Började dagen med lite jobb samt en snabb tur till Ikea, kombinerad jobb och privat shopping.
Sedan hämtade jag barnen från dagis och styrde bilen till Fayeza som väntade oss för en lekdate.
Hadi sov middag då vi kom men våra små troll lyckades roa sig rätt bra med hans leksaker i alla fall.
 Mahdi var vaken och sällskaplig och jag och Fayeza hann med både lunch, fika och en massa prat innan det var dags att röra sig vidare.
Vi skulle nämligen åka till öppna förskolan i Valsta kyrka, eller "Moalle" (= till Moa) som barnen säger.
Mahdi somnade så fort han kom i sitt babyskydd så han var nog lite trött ändå.
Väl där väntade M-P på oss då han åkt dit direkt från jobbet.
Jag hann bli kvar i tio minuter innan det var dags för mig att åka vidare.
Under den tiden jag var där lekte barnen med köket, de serverade tårta bland annat till mig.

 Själv styrde jag bilen för att plocka upp några kollegor och åka till Uppsala och Bowlaget för att umgås med arbetslaget.
Vi började med att bowla, vilekt inte gick så bra för mig men skyller på obalansen jag har i kroppen just nu, hihii.
Sedan åt vi en god trerätters middag och hade det trevligt.
De flesta av oss var väldigt trötta så kvällen blev inte så lång, kom hem redan efter nio.
Jag har ju kommit hem sent varje kväll på grund av möte eller jobb så tröttheten började komma ikapp.
Roligt var det ändå att få umgås med kollegorna utanför jobbet, händer inte så ofta.
// Sargit

Inga kommentarer: