söndag 20 november 2011

(G)ullig värre

Jag fick sovmorgon idag!
Nåja, fick och fick. Var vaken från halv åtta då båda barnen plötsligt infanns sig mellan oss, men då barnen och maken klev upp för frukost strax före nio så "råkade" jag somna om...
Skönt var det.
Så här gulliga var barnen då de var helt uppslukade av barnprogrammet på tv.
Fönstret ni ser var det fönster jag fixade på insynskyddet häromnatten.
 Efter en rätt så lugn förmiddag så åkte jag iväg för lite egen tid.
Jag skulle nämligen på en workshop hos Maria idag, då jag skulle få lära mig att nålfilta och våttova i ull.
Tiden gick otroligt fort, men så är det ju då man har roligt och är helt koncentrerad på det man gör.
Jag hann färdigt med denna Ängel och så hann jag påbörja lite annat som inte är riktigt klart än...
En hel dag med hantverk tar på krafterna även fast det är roligt och inte är ansträngande i sig, men man är så totalt fokuserad på det man gör så huvet är helt slut efteråt.
Tack Maria för att du annordnade denna dag, ser fram emot nästa gång...
Barnen fick vara hemma med M-P under tiden, hörde att de varit ute på baksidan och lekt.
Sen fick barnen tillbringa tid hos vaari och Helena då M-P:s danskurs började.
Då jag kom dit senare så blev vi inbjudna att stanna på middag vilket jag snabbt tackade ja till.
Resten av kvällen tillbringade vi där innan det var dags att åka hem för badning och nattning av barn.

Min mamma kom hem från finland idag så hon kikade in med lite grejer jag "beställt" därifrån bland annat smördeg och plommonmarmelad/sylt (går inte att få tag på det "rätta" här i affärerna) inför bakningen av finska julstjärnor, mums!
Tänkte inviga vårt nya hus med doften av hembakt lagom till första advent, även pepparkakor ska bakas, om jag bara hittar pepparkaksformerna...
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

Men vilken fin ängel! Va´duktig du är! Jag skulle också vilja kunna göra sånt där

maria sa...

Tack själv, det var väldigt trevligt! Kram