onsdag 9 november 2011

Brevlådan på plats! Och barnvakteri...

Ikväll fick M-P äntligen tid att sätta vår nya brevlåda på plats.
Den fick vi i inflyttningspresent av min pappa och Helena.
Hann/tänkte inte på att torka av den innan fotograferingen men ni får se den i alla fall.
Nu behöver ni inte tveka om ni kommit till rätt hus när ni ska hälsa på hos oss.
Har upptcäkt hur sjukt mycket reklam det delas ut under veckan!
Vi har ju haft "ingen reklam tack!" på brevlådan de senaste fyra åren (om inte mer) så har inte tänkt på det.
Ska så fort jag hinner sätta en sådan till vår brevlåda igen då det mesta ändå hamnar i pappersinsamlingen direkt.
På eftermiddagen tog jag en paus från jobbet och hämtade Elin och Emma från skola/dagis.
De fick sedan tillbringa kvällen hos oss då Lina och Thomas fick barnfri kväll och njuta av varandras sällskap med bio besök och med att äta ute, samt fira Thomas som fyller 40år idag!
Grattis igen Thomas!
Då jag kom hem från jobbet hade min älskade make lyckats få alla tre småttingarna att somna, men lämnat den äldsta till mig att få i säng.
Elin ville inte sova först men med lite övertalning fick jag henne att borsta tänderna och nerbäddad i vår säng bredvid sin syster som redan sov.
Senare var hon uppe en sväng och då jag skulle titta till henne hade hon hittat ett annat ställe att sova på.
Hon hade bäddat med mjuka mattor under sig och verkade sova väldigt gott i hallen, undrar om det var syrrans snarkningar hon flydde från eller om hon hade försökt komma på ett sätt att hålla sig vaken men misslyckats?
// Sargit 

Inga kommentarer: