torsdag 24 november 2011

Hjärtat smälter...

Imorse var ett av många underbara stunder då mitt hjärta verkligen smälter när jag betraktar mina barn och vad de gör.
Sanna hade vaknat mitt i natten flera gånger så jag hade burit henne till vår säng till slut.
William kom in själv då min väckning precis varit.
Han klättrar upp och lägger sig bredvid oss, väldigt glad.
Då jag kliver upp efter en liten stund så lägger William sin arm över en sovande Sanna och säger ömt "Min syster". Han smeker henne försiktigt också senare...
Tyvärr hann jag inte fota ögonblicket då William tog bort sin hand så fort jag tog fram mobilen.
 Efter jobbet åkte vi och överraskade Helena som fyller år idag.
Jag hade tidigare planerat med min pappa, utan Helenas vetskap, att vi skulle komma över för att fira Helena och senare äta hämtmat så att ingen behövde laga mat.
Pizza blev det och alla åt med god aptit.
Till efterrätt fick barnen till sin glädje, inte en utan två, Hello Kitty glassar!
 Det var inte så mycket lek med leksaker idag hos vaari och Helena, utan istället ritade de rätt mycket.
Det första William sagt tidigare då jag berättade att Helena fyller år och att vi skulle åka dit var "jag rita kort till Helena" så när vi kom fram så var det det han ville göra (då vi inte hann göra det hemma).
Men när vi skulle gå så var alla konstverken så bra att barnen inte ville skiljas från dem, istället packade de ner dem i skötväskan...
Här har du födelsedagsbarnet självt, hon kan konstycket att blunda på alla kort.
Grattis igen Helena!
Barnen var väldigt glada, men William ville inte gå hem vilket resulterade i en liten viljornas kamp, pappa vann...
Men när kläderna väl var på så vart han nöjd igen...
Här Säger Sanna hejdå till Helena, så söt min hon har där.
 När barnen somnat så satte jag och min älskling igång med lite nytta i hemmet.
Packade ur flera kartonger, mest kläder, tvättade två maskiner och organiserade lite i "lillrummet" med mera.
Väldigt nöjd med det vi ådstadkom!
Men oj vad min rygg var slut när jag väl la mig i sängen...
// Sargit 

Inga kommentarer: