onsdag 16 november 2011

"Du får inte plats här"

Då min väckning slog igång imorse så hörde jag strax därefter hur småtrollen vaknade till liv i sitt rum.
Sanna började ropa på mig som hon oftast gör om hon vaknar innan jag klivit upp, dock inte ledset ropande utan mer som "här är jag mamma, jag är vaken nu kom och lek med mig" eller något.
Jag ropade tillbaka att hon kunde komma in till mig om hon ville.
Snart hör jag små steg komma genom huset och så dyker William upp och klättrar upp i sängen och gosar in sig bredvid mig.
Strax efter kommer även Sanna.
Efter lite gos så kliver jag upp och går på toa, barnen ville stanna kvar och vila en stund till.
Då jag kommer tillbaka så ser de så här söta ut.
William konstaterade helt enkelt "Du får inte plats här" då jag närmade mig sängen.
Tänk att två små barn kan ta så mycket utrymme att man inte får plats i sin egen stora breda säng, hihii...
// Sargit

Inga kommentarer: