lördag 5 november 2011

Hemma lördag, nästan

På morgonen åkte M-P iväg till Ikea med Arn för att inhandla garderob till oss samt tv-möbeln som vi "byggt ihop" på deras hemsida igår kväll.
Jag och barnen välkomnade dagens lekgäster Zacharias och Amelie med föräldrar.
Efter en stunds lek ville Sanna börja måla och grabbarna var inte sena att haka på.
Då vi bara hade två penslar så fick de snällt turas om att måla med dem och i övrigt måla med händerna, det här med att måla med händerna var tydligen så roligt att penslarna glömdes bort lite senare...
 Min mamma kom också förbi och tillbringade resten av eftermiddagen med oss.
Här läser hon sagor för barnen.
 På kvällen var vi bjudna på middag hos Torsten, som numera är nästan granne med oss då han bor på andra sidan skolgården.
Han hade bjudit ett annat par också som bor på Orion och middagen var ett sätt att välkomna oss till området.
Hos Torsten finns det en hel del roliga instrument, tänker inte ens försöka komma ihåg vad de heter.
Både Sanna och William testade mer än gärna på att spela dem. Tror att detta var någonslags blåsorgel.
 Detta instrument har Torsten byggd själv, den gillade barnen också.
 Han hade ett instrument till han byggd själv som William blev så förtjust i att han blev väldig ledsen då vi packade undan den när det var dags för middag.
Barnen var väldigt trötta så rätt så snart efter den goda maten och efterrätten så tackade vi för oss och gick hem.
Då vi kom hem hann jag hjälpa till med pyjamas innan jag var tvungen att ge mig av då jag skulle nattvandra.
När jag kom hem höll min älsakde make på at bygga ihop garderoben i vårt sovrum.
Jag tänkte vara trevlig och hålla honom sällskap men råkade visst somna tvärs över sängen med fötterna hängandes utanför...
// Sargit

Inga kommentarer: