lördag 19 november 2011

Hemma dag och utelek

Jag hade planer på att åka på vinterskojakt med barnen idag, men jag var så trött att bara tanken på att packa ihop oss gjorde mig helt slut.
Så det fick bli en hemma dag istället.
Barnen visade upp sina bästa sidor vid frukosten och även under resten av förmiddagen.
Här har de roligt vid frukosten.
 Efter lunch kände jag att det ändå var dags att få lite frisk luft då vädret var så fint också.
Vi klädde på oss och så fick barnen bestämma vart vi skulle.
Det slutade med att vi hamande på skolans lekplats.
Sanna gungade nästan hela tiden vi var ute, men William gick på lite upptäcksfärd själv.
 Båda kom ihåg att vi varit där i somras, och att vi cyklat dit och ätit melon. Det kom fram mitt i leken, de började prata om det och sa vem som satt bakom vem på cykeln och att vaari också varit med.
Bra minne de har...
William hittade ett "fiskespö" och prövade fiskelyckan vid sandlådan och vattenpölarna, fast han blev utan fisk så var han väldigt nöjd i alla fall.
 Barnens dagiskompis Charlie gick förbi med sin lillasyster Bell och sin pappa.
De stanande och lekte med oss vilket var väldigt uppskattat av barnen.
Länge lekte de på Orion förskolas lekplats, gungade och sprang runt i allmänhet.
 Den fasta lådbilen var också populär i omgångar, alla tre turades om att "köra" utan att bråka om vems tur det är.
Efter nästan två timmars utevistelse så hade det redan mörknat.
Lyckades locka med mig mina små troll hem till slut med löfte om vindruvor och banan till mellanmål.
// Sargit

Inga kommentarer: