söndag 13 november 2011

Farsdag!

Efter jobbet hann jag med en snabb sväng till affären för att fixa lite farsdagspresenter...
Sedan blev det en tur till Beutlers igen då de hade det barnvänliga 40-års kalaset idag, där var min familj redan och fikade för fullt.
Jag kände mig väldigt sliten och trött efter ett tag men tänkte inte mer på det utan vi styrde vidare till min pappa för att fika där.
Här har ni världens bästa pappor som blev glada över sina presenter.
 Då vi skulle fika så började jag känna mig sämre och efter en stund la jag mig på soffan och små slumrade och frös.
Sanna och William lekte glatt med sin vaari men de tog det även lite lugnare ibland, som här då de läser bok tillsammans.
 Vaari fick också läsa för dem, men sedan började de busa hej villt alla tre och så småningom byggdes det koja också.
 M-P var iväg en sväng på sin dans träning och strax innan han kom tillbaka så kräktes jag rejält.
Inget kul alls... Resten av kvällen mådde jag räv men kräktes bara en gång till senare på kvällen.
Magsjuka är nog den värsta sjukdom jag vet (av de sjukdomar som är "vanliga"), men det som toppar det är nog att vara magsjuk som gravid.
Då rör det sig i magen på fler än ett sätt och även fast jag är glad över att känna barnet röra sig så önskade jag att den tog en paus just då jag var magsjuk då det inte gjorde saken lättare...
Barnen fick M-P ta hand om hela kvällen, han lagade middag till och med medan jag höll mig borta på soffan.
Så här söta är mina älsklingar då de tog en paus för "bajsboken" och småtrollen skrattade glatt med orden "bläää" varje gång bajs nämndes.
Resten av natten låg jag på soffan för säkerhets skull, sov väldigt dåligt men slapp toa besök i alla fall.
// Sargit

Inga kommentarer: