tisdag 1 mars 2011

Middagsgäster

Ikväll hade vi bjudit in Tyyne och Arvi på middag.
Jag åkte och hämtade dem efter jobbet och då vi kom till vår parkering så mötte vi M-P och barnen som var på väg hem från dagis.
William kände igen Tyyne på en gång då han såg henne, det gjorde Sanna också men nämde inte henne med namn vilket William gjorde till Tyynes glädje.
Medan jag och M-P förberedde middagen så lekte barnen i sitt rum med Tyyne och Arvi som sällskap.
Vi hann (rättare sagt så glömde vi) bara ta några få kort idag och tyvärr visar de inte riktigt vad som hände där inne.
 Sanna lekte affär eller något med Tyyne, hon har fortfarande bra hand med barn då både Sanna och William glömde bort sin mammighet under leken.
Till middag serverades det marinerade, stekta kycklingfiléer med ris, hemmagjord kall sås (med creme fraiche som bas smaksatt med bla peppar, pressad citron och salt) och så klart en fräsch sallad till.
Blev väldigt gott måste jag säga, så denna rätt kommer vi nog laga fler gånger.
Alla åt med god aptit och William ville till och med ha mer två gånger om!
Då barnen var färdiga så sprang de runt en stund och lekte innan de kom på att de ville sitta hos mamma, båda två samtidigt.
De struntade fullkomligt i att jag inte ätit klart än utan envisades med att bli upplyfta.
Sedan satt de nöjda och åt banan till efterrätt (det gick åt tre totalt!).
Senare slukade de en och en halv flaska välling var, inte så långt efter middagen.
De måste kommit in i någon tillväxtperiod igen och äter mycket mer än normalt, men jag klagar inte utan är bara glad att de äter.
Det var väldig trevligt att kunna umgås med Tyyne och Arvi igen, men som vanligt går tiden fort då man har roligt och barnen började visa tecken på trötthet.
Medan jag körde hem våra gäster så nattade M-P barnen, snabbaste nattningen på länge.
Det lär det bli för mig också då jag kom i säng först efter halv tre imorse, men har hållt mig pigg framtill nu i alla fall då jag satte mig ner i soffan...
// Sargit

Inga kommentarer: