torsdag 10 mars 2011

Avbryten lek på morgonen är inte populärt

Den senaste tiden har mornarna flytit på rätt bra.
Båda får, efter lite övertalning, på sig både ny blöja och kläder och så äter de sin frukost utan protester, även om det går lite långsamt då de har så mycket att prata om.
Men sen blir det rätt besvärligt.
Medan jag plockar undan efter frukosten så leker barnen själva, oftast i sitt rum.
Det är så härligt att höra och se hur de leker och "pratar" med varandra.
Ibland undrar jag om de har utvecklat ett eget språk då det kommer långa haranger med ord (som jag bara förstår en bråkdel av) som den andre sedan svarar på.
När det sen är dags att klä på sig ytterkläderna så blir det genast högljudda protester från William mindre högljudda från Sanna.
Så jag får helt enkelt påbörja påklädningen där de befinner sig (ibland jaga dem genom lägenheten).
Jag tar kläderna på Sanna först som oftast är mer samarbetsvillig, för annars hinner William ta av sig de kläder han klarar av (mössa, vantar och fleecejackan, överdelen på overallen) medan jag klär på Sanna.
Men då de väl sitter i vagnen är de ideel solsken igen.
Härliga morgonstund.
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Så här i efterhand kan jag verkligen hålla med att de inte gillar att klä på sig ytterkläderna. Tur att de inte behövde så många=) Glädjen blev dessto större när de insåg att de skulle få följa med pappa och bilen. Inte lika lustigt för farmor som precis "fått in foten" och blivit godkänd.