söndag 27 mars 2011

Shoppingrunda

Idag jobbade Sargit förmiddag så jag blev ensam med barnen.
Då det börjar bli lite tomt i skafferiet fick det bli en tripp upp till ICA Maxi.
Väl där visade barnen ganska omedelbart upp att de inte tänkte sitta i vagnen som de brukar.
Istället ville de hjälpa till att dra shoppingkorgen.
De var väldigt nöjda och försökte även hjälpa till att handla.
Här försöker William att plocka ner lampor i korgen (tur nog satt de fast ganska bra).
Senare försökte de även att fylla korgen med gräddfil(?) medans pappa vände ryggen till.
Efter att ha gått genom halva butiken ledsnade dock William på shoppandet och satte sig i vagnen igen.
Sanna däremot kämpade vidare, trots att korgen nu vägde nästan lika mycket som hon.
Försökte jag hjälpa henne puttade hon bara undan mig och menade på att hon minsann kunde själv.
När vi var färdiga med handlandet, så var det dags för lite lunch.
För enkelhetens skull blev det varsin korv på fiket vid ICA´s entre.
Mycket uppskattat av barnen men inte lika uppskattat av pappa som fick städa upp en hel del ketchup.
Medans jag städade undan så passade William för ovanlighetens skull på att utforska omgivningen.
Nästan ovanligare var att Sanna inte alls var med på noterna, utan stod kvar bredvid mig, vinkandes med armen, samtidigt som hon ropade: "Illiam kom!".
Annars brukar rollerna vara de omvända, då William brukar stanna hos mig medans Sanna är mer äventyrligt lagd.
Nu var det dock hög tid att packa ihop och åka hem, då Sargit precis slutat jobba.

//M-P



Inga kommentarer: