måndag 21 mars 2011

Mamma på äventyr

Rättare sagt på Bibeläventyret i Götene.
Blev en tidig morgon för mig.
Jag är fortfarande överraskad att jag lyckades ta mig upp ur sängen fem på morgonen!
Trots vissa förseningar med tåget så han vi med alla anslutningar och var på plats i god tid innan kursstart.
Dagen har varit intensiv och det har gått i ett hela tiden.
Nu är man helt mör i både knopp och kropp efter att ha gått igenom GT från skapelsen fram till kungatiden.
Imorgon blir det resten av GT texterna. Låter tuffare än det är och kanske tråkigt för er som inte vet vad vi gör här, men kan lova att det är jättekul att "leka" elvaåring, som vi fått låtsas vara idag då vi fått uppleva detta äventyr.
För att inte tala om alla trevliga möten.
Ser verkligen fram emot att jobba med Bibeläventyret, om jag nu bara lyckas komma ihåg allt vill säga...
Nog om min kurs.

Hemma har allt gått bra fick jag höra (alla tre gångerna jag ringt hem).
Pratade med båda barnen strax före middagen, så kul att man nästan kan ha en hel konversation via telefonen med Sanna numera.
Hon babblade på med stor iver och jag lyckades klura ut vad hon sa och vad hon berättade nästan utan frågor från mig.
William däremot lyssnade och lyssnade helt tyst.
Efter en stund sa han glatt "Mamma!" och sedan "He då!" och gav luren till pappa.

Senare då jag ringde hem så var det högljutt missnöje i bakgrunden då tröttheten började visa sig, och då kände jag hur långt avståndet var hem.
Ville ju vara där och trösta ju...
Båda hade somnat på två röda fick jag också höra.
Nu ska jag krypa ner i sängen.
Ser verkligen fram emot morgondagen, bara jag lyckas somna då det är så tyst här...
// Sargit
P.S.
Vacker omgivning här, lovar ta lite kort vid tillfälle och lägga in dem då jag kommer hem.

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Bra jobbat syster!!! Att du kom upp fem är imponerande! (Att jag gör det titt som tätt, är inte fullt lika förvånande va..?) Ha så kul i veckan!