fredag 18 mars 2011

Bakdag

Idag försov vi oss, rejält!
Jag vaknade första gången då William stod bredvid vår säng och frågade efter pappa, då var klockan strax efter sex.
Efter blöjbyte så slumrade jag till (försökte i alla fall) medan William roade sig själv först i vår säng och sedan i barnens rum.
På något sätt så lyckades jag missa väckningen, reagerade plötsligt på hur ljust det var ute och att båda barnen pratade med varandra i deras rum. Blev lite stressigt men vi kom inte alltför sent till barnens dagis i alla fall.
Så här glada var Sanna och William då vi skulle iväg till dagis.
 På eftermiddagen skulle jag ha ett möte hemma hos oss, så då bakade jag två toscaäppelkakor (utan mandel).
Kanongott var det, men tyärr glömde jag fota.
Vaari hämtade barnen från dagis och såg efter dem medan mötet pågick.
Han stannade även på middagen och även min mamma dök upp till middagen.
Jag experimenterade lite med maten, gjorde fläskfilegryta med äpplen, morötter, mango chutney, olika kryddor och grädde. Blev kanongott!
Hoppas jag kommer ihåg hur jag gjorde till nästa gång.
Här visar William sin tillgivenhet mot Vaari.
 Jag har lyckats virka två morötter (och en gris) som barnen fick igår av mig.
Sanna tyckte moroten var god i alla fall.
Medan William utövade kast med liten morot istället.
Jag försökte fånga hans kast stil men gick inte så bra.
Han tar i allt vad han har ända bak i rumpan (bild ett) för att sedan glatt slänga iväg moroten över grinden (bild två). Det såg jättesött ut!
 Min mamma och jag började baka lite semlebullar som mamma vill ha med på sin resa imorgon.
Så då fixade jag degen till den (som min mor fick baka ut sedan)
Lite senare åkte jag iväg för att baka för tredje gången idag.
Lovade en kompis att jag skulle hjälpa till att göra tårta till hennes sons kalas.
Blev en trevlig kväll också även om jag är jättetrött just nu, ögonen håller på att svika mig just nu så då måste jag väl dra mig till sängs.
// Sargit

3 kommentarer:

mummu sa...

yhteistyöllä se sujuu.on muuten tosi hyviä pullia.täytin ne täällä ja jotkut sai maistaa.piti viedä parvekkeelle laatikko että riittää mukaankin.minähän tarvin mukaani 33 pullaa ja taitaa juuri sen verran olla jäljellä.toivottavasti kukaan ei ehdi mennä pihistämään enään yhtään.

NAdja sa...

Fläskfile gryta. Låter dyrt. andvän grytbitar istället av lite mindre fint kött nästa gång. Skicka hit de glada barnen. Vill ha dom hääääääääääär. Puss på dom.

Familjen Sundström sa...

Nadja: Allt är relativt, man tager vad man haver :) Men gott var det!
// Sargit