lördag 26 mars 2011

Lunch hemma, middag borta

Efter Skogsknopp så packade vi ihop våra pinaler och åkte hem och lagade lunch.
Sanna ville hjälpa till så klart och det fick hon som vanligt.
 Efter lunchen så tog hela familjen en välbehövlig tupplur.
Jag gjorde ett tappert försök att väcka Sanna, hon satt upp en stund och medan jag vände ryggen till och vattnade blommor så föll hennes ögonlock ihop igen.
Så här såg det ut då.
 Till slut fick vi upp barnen ur sängen och unnade oss bullar till mellanmål, då lunchen blev så sen så behövdes inte så mycket mer.
Därefter plockade pappa fram ett pussel vi köpt häromdagen.
Barnen gillade den och lyckades fakiskt med att få många bitar på plats.
Det ska ju börjas i tid att lära sig alff- allfa-alfpa- ja ni vet vad...
 Då det gått fler timmar redan sen vi skildes åt från familjen Beutler så var vi ju tvungna att återvända då saknaden var så stor.
Skämt åsido, det bjöds ju på palt till middag och det tackar ju inte min norrlänning till karl nej till.
Barnen var mer intresserade av smöret än palten denna gång.
 Efteråt fortsatte leken på¨övervåningen.
 William hittade en mikrofon, och han visste precis vad man gjorde med en sådan.
Strax före läggningen kom vi hem igen, jag hann hjälpa till lite inför nattningen innan jag skulle iväg på ett litet jobbärende.
Lina hade nämligen kommit på idéen att släcka ner fasadbelysningen på Norrsunda kyrka under Earth hour ikväll och behövde hjälp med det så hon kunde filma det på avstånd.
Lina och jag i väntans timme.
Tyvärr fungerade inte filmningen då det var så mörkt, men före och efter bilder fick hon i alla fall.
Hemma hade M-P släckt ner allt innan nattningen och sedan sov både han och barnen under hela timman det skulle vara mörkt.
Så att vara i mörker mellan halv nio och halv tio var inga problem för honom fast han varit tveksam innan om han skulle lyckas.
Kvällen avslutades med ett skönt varmt bad som tinade upp min kalla kropp.
// Sargit

Inga kommentarer: