torsdag 3 mars 2011

TV:n som gäller för mina "hjälpredor"

På morgonen var alla på bra humör och solen sken också.
Kunde inte varit bättre.
Barnen satte sig i sina fåtöljer medan jag plockade undan efter frukosten, då satte jag på barnkanalen åt dem fast de egentligen ville se på spöket Laban.
Men de nöjde sig med annat tecknat istället.
 Jag fick påbörja påklädningen av ytterkläderna där de satt då de vägrade gå ifrån fast jag stängt av TV:n.

Till slut fick jag lyfta ner Sanna från fåtöljen, då gick hon själv till hallen, men William fick jag bära till hallen och tvinga på honom kläderna.
Bara en fajt idag, alltså en god morgon.
Sedan var det två glada och soliga barn som kom till dagis och knappt hann säga hejdå till sin mor.
Hemma ikväll var Sanna jättetrött, hon hade inte sovit något på dagen men det hade William.
Vid ett tillfälle då hon var som mest ledsen så kom William ut från deras rum med en napp i munnen.
Vi frågade om Sanna kunde få den då hon var ledsen.
Då gick William fram till Sanna och stoppade in nappen i hennes mun. Hon tystnade direkt.
Snäll bror som rår om sin syster (själv ville han ha napp först då pyajamsen kom på).
Spöket Laban fick de bli då båda barnen önskade det efter middagen, de satt som gjutna i sina fåtöljer en bra stund.
Idag fick blommorna också vatten, då Sanna envisades med att vilja göra denna syssla.
Våra växter hamnar väl i chock snart då de får vatten två gånger i veckan istället för en gång i månaden (ibland ännu mer sällan).
 Lite vatten råkade de spilla då de bråkade om vem som skulle bära kannan.
Men de torkade snällt upp det spillda själva.
 Även ikväll var barnen lättsövda, så här såg det ut då jag kikade in vid sagoläsningen.
 Nu är det dags för mig att ta hand om denna bulldeg som verkar ha jäst klart.
Återkommer med bilder om vad det blev av den...
// Sargit

1 kommentar:

mummu sa...

siis tulee laskiaispullaa.saako huomenna maistiaisia.voin keittää teen valmiiksi kun tulet.