onsdag 9 mars 2011

Våffelpremiär

I förmiddags hade förskolan något som heter "lilla Vasaloppet" då de yngre barnen får gå en sträcka medan de äldre får åka skidor, så jag skulle lämna barnen vid den andra baracken istället för deras egna.
Men för en gångs skull var vi ute i god tid så vi hann möta upp de andra vid deras dagis och så följde jag med dem på promenaden till den andra.
Skönt med en morgonpromenad då solen sken.
Jag smet från jobbet tidigt idag och hann hem strax innan M-P kom hem med barnen.
William pekade på dataskärmen och sa "Muumin!" så då fick det bli några avsnitt av Mumintrollet via youtube.
Barnen envisades med att sitta i min famn under tiden. Mysigt.
Observera Sannas första medalj, hon var så stolt över den och ville inte ta av sig den förrän vid läggdags.
William hade haft sönder sin redan innan han lämnade dagis.
Till middag kände jag plötsligt ett sug efter våfflor. Bra start på fastan.
Brukar inte vilja ha det själv, inte så att jag ogillar det men steker hellre plättar än gräddar våfflor.
Men idag fick det alltså bli våfflor till middag, premiär för barnen blev det såvitt jag vet.
Barnen var först lite tveksamma men smakade till slut då det ju fanns sylt och grädde på.
William gav tummen upp!
Men det var Sanna som verkligen frossade i sig. Hon åt till och med Williams rester!
Så fler gånger med våfflor lär det ju bli, men kanske inte till middag då...
// Sargit

Inga kommentarer: