onsdag 16 mars 2011

"Bläää"

Fem i morse vaknade vår lilla dotter idag.
Då skulle M-P ändå upp och jobba och han försökte som vanligt ge nappen och stoppa om henne igen, vilket oftast resulterar i att h*n somnar om, men inte idag.
Han lyssnade länge på hennes lek med en bil och efter ungefär tio minuter så började hon ropa "pappaaaa, pappa, paapaa!" varvid M-P bär in henne till mig.
Sen dess sov inte jag en blund och inte Sanna heller, då hon nöjt lekte med sin traktor i vår säng istället för i sin egen.
Jag fick agera kulle/berg för den också, inte så uppskattat av mig som försökte slumra vidare.
Men inga trötthetstecken syntes på hela morgonen.
Vid frukostbordet så busades det hej vilt, de har sen en tid tillbaka kommit på en massa saker man kan roa sig med vid frukosten utom att äta.
Idag var det "bläää" med mat i munnen som gällde.
 Och senare göra pruttljud/spotta med mjölk i munnen så att det rinner ner för hakan.
 Inte upskattat av mamma kan jag tala om, men tror ni att barnen brydde sig om vad jag sa?
Nä, inte ett smack!
Så till slut valde jag att ignorera istället med hopp om att det inte skulle vara lika roligt för dem då.
Men det var visst brorsan/syrran man ville roa och inte mamma.

Som ni märker så har vi inte hunnit uppdatera på sistone, detta då vår hall har krävt "lite" uppmärksamhet, samt så har jag kommit hem väldigt sent de sista dagarna, så även ikväll.
Enda tiden jag haft med barnen är morgontimmarna innan jag lämnar dem till förskolan, och då blir det inte mycket bilder tagna..
Men så fort tiden finns så ska vi börja komma igång med de dagliga uppdateringarna igen.
Ikväll hoppas jag på att kunna visa hur vår hall ser ut efter makeovern...
// Sargit

1 kommentar:

Moster Tina sa...

Haha sötnosar! Varför ska man ha tråkigt när man äter frukost, det är mycket roligare att ha roligt!