torsdag 24 mars 2011

Skönt att vara hemma

Fyra fullspeckade dagar i Götene blev det, med en hel del som fyllde på i hjärnan.
Här lite bilder jag tog.
Första kvällen efter middagen tog jag en kort promenad för att lokalisera närmsta affären.
Då möttes jag av denna fina syn.
 På onsdag eftermiddag överaskade kursledningen oss med att köra iväg alla till bowlinghallen.
Så kul att få göra något helt annat en timma.
 Vi visades även runt i den lokala secondhand affären som sköts av kyrkorna i Götene.
Stort var det och väldigt välorganiserat.
Sista kvällen hade vi en andakt i kyrkan, som altartavla hade man den fina naturen utanför fint upplyst på kvällen.
Bilden gör inte riktigt rättvisa...
 Så här fint väder hade vi hela tiden, synd bara att vi hann njuta enbart då vi gick mellan kursgården och matsalen.
Jag står vid kursgården, i huset till vänster bodde jag och i det vita huset låg matsalen.
 På hemvägen hade vi mer packning än på vägen dit.
Två rullväskor och två STORA biblar fick vi med oss utöver det vi hade med oss dit..
Efter den långa resan hem så var det väldigt trevligt att mötas av glada barn.
Båda ropade glatt "Mamma!" så de såg mig, varvid Sanna börjar springa mot mig väldigt lyckligt och nästan slänger sig i min famn.
William springer lika glatt mot mig han med, men i sista stund får han se vaari (som kört hem mig från stationen) och då existerar jag inte längre, då är det bara vaaris armar som gäller.
Jag tog hand om nattningen ikväll, så här mysigt hade vi det under sagostunden.
Så skönt att vara hemma igen, hade inte hunnit saknar min familj under dagtid men på kvällarna, precis innan läggdags, så kände man sig väldigt ensam.
// Sargit

Inga kommentarer: