lördag 26 mars 2011

Premiär för Skogsknopp!

Dagen började tidigt då ljuset sipprade in genom persiennerna, vilket gjorde att barnen vaknade och inte ville somna om.
Då var klockan sju.
Sedan fick vi njuta av en riktig lyxfrukost serverad.
Idag skulle vi iväg på första träffen i skogen med Skogsknopparna.
Som vanligt kom vi iväg lite senare än planerat, men vi hann till mötesplatsen precis i tid.
William ville inte skiljas från sin kära vagn, så han var på rätt dåligt humör och fick bli buren/släpad på in i skogen.
Men väl där dröjde det inte så lång tid innan han hittade annat intressant att titta på.
 Att åka rutschkana nerför lilla berget var väldigt populärt för de flesta barnen.
 Sanna föredrog att ligga ner ett antal gånger och titta uppåt (innan även hon började busa runt).
 Jag kunde ju inte vara sämre jag så jag la mig ner bredvid henne för att se vad hon tittade på.
 Alla barnen fick gå iväg och hämta något i skogen som de ville visa för de andra.
Jag försökte locka med annat än det Sanna hittade, men till slut fick hon sin vilja igenom och visade stolt upp harbajs.
Efter detta så blev det lite eget upptäckande i skogen, bland annat åka mer kana för små berg och gå balansgång på en lång stock.
Att fika ute var väldigt populärt för våra små troll.
De åt med god aptit sina mackor, russin, äpplebitar och körsbärstomater.
 Vid fikat upptäcktes det även att jag släpat på en ryggsäck helt i onödan, den innehöll bland annat en bärbar dator och var Thomas arbetsväska men jag hade misstagit den för matsäcksväska.
Så det kan gå.
Både Sanna och William gillade varmchoklad som de fick dricka ur egna kåsor, det var populärt.
William ville ha mer och mer men till slut fick vi säga stopp.
 Emma och Thomas poserar efter fikat.
 På vägen tillbaka så hittade Sanna blåbärsris som hon lekte med en stund sittandes på backen.
 Då vi skulle in i skogen så knackade vi på ett träd och bad om att få komma in (sjöng en sång) och detta upprepades på vägen ut fast då tackade vi för att vi fått hälsa på i skogen.
Sanna passade på att krama trädet en liten stund.
En väldigt trevlig första träff för skogsknopparna vi ser redan fram emot nästa lördag, och vädret var verkligen med oss denna förmiddag.
// Sargit

Inga kommentarer: