lördag 4 juli 2015

Skön lördag

Maken åkte iväg imorse för att hjälpa till med att tömma sin fars lägenhet. Så jag hade en hel dag md våra troll framför mig. Det blev en lat start på dagen då jag råkade somna om efter frukost medan barnen såg på tv.
Men sen kom vi iväg till Eurostop där vi åt lunch innan barnen fick testa den nya lekplatsen.
Den fick inte några höga poäng från våra barn, men tur nog så hade de en clown som knöt ballongfigurer till barnen och en tjej som målade ansiktsmålningar så barnen vart nöjda.
Vi stötte på en dagiskompis till stortrollen och Sanna som längtat efter sina vänner blev överlycklig. Det beslutades att Leia skulle få komma hem till oss för lite bad och lek.
Så resten av eftermiddagen busades det i poolen, vattenspridaren, inomhus, utomhus och så var de stora iväg och cyklade lite medan Janiina var kvar hemma med mig. Det blev även nyskördade jordgubbar med glass till mellanmål.
Då det var dags för Leia att gå hem efter middagen så ville hon och Sanna att hon skulle få sova över hos oss, s vi följde henne hem och frågade om det gick bra.
Och till tjejernas glädje så fick hon så Leia följde med oss hem igen och så hade vi lördagsmys md film.
Behöver jag säga att det tog låååång tid för tjejerna att komma till ro. De pratade och fnittrade och hade sig fram till ungefär elva skulle jag tro. Sen somnade de av ren utmattning.
Jag och maken såg på film och sen gick ögona i kors för mig med.
Precis då vi somnat så vaknade Leia till och hade hemlängtan, efter ett tag så fick hon bli hämtad hem.
Men för att vara första försöket att sova över så tyckte jag att det gick rätt bra ändå, blir ju tid för fler försök senare i sommar.
// Sargit

Inga kommentarer: