måndag 27 juli 2015

Blind-lekträff

Idag vid lunch fick vi krama och vinka hejdå till farmor Anci, Anna-Maria och Kimberley.
I samma veva åkte jag med barnen på en blind-lekträff, en finsk mamma från Bålsta jag kommit i kontakt med via ett forum som ville ha finskspråkigt sällskap åt sig och sina barn.
Vi träffades utanför Willys (där jag och barnen handlat med oss picknick lunch) och promenerade sedan tillsammans till Sätunaparken.
Där tillbringade vi sedan en lång trevlig eftermiddag med en massa lek.
Janiina pratade redan från start att det var hennes vän vi skulle träffa då jag berättat att pojken, Lukas, var lika gammal som hon. Och på lekplatsen så sa hon högt vid den roliga gungan att: "jag vill gunga med min vän!"
Jag ser redan fram emot nästa lekdate, få se när vi får till det.
// Sargit

Inga kommentarer: