söndag 26 juli 2015

Kusin på besök och sagoläsning

Förutom våra gäster från Umeå som förgyller vår tid denna helg så fick vi besök från min kusin Camilla med familj, hon som bor i Tyskland. 
Väldigt trevligt var det och måste säga att hon är fortfarande som jag minns henne från min ungdom.
Vi hade planerat att grilla till middag idag och lite regn fick inte hindra oss, gott blev det fast köttet fick flytta in i ugnen för att bli klar.
På kvällen var det William som läste saga för Janiina, det han lovat henne då hon valde boken på Kolmården. Han var jätteduktig på att läsa, men så fort jag råkade sätta mig bredvid efter en stund och "tjuvlyssna" så plötsligt orkade han inte läsa längre. Vet inte om det berodde på att han faktiskt inte orkade eller om han inte ville läsa högt inför oss vuxna.
Men Janiina var väldigt nöjd så länge det varade i alla fall.
Självklart fick farmor Anci också läsa saga för stortrollen.
// Sargit

Inga kommentarer: