söndag 14 december 2014

Tredje advent - fest och kalas

Jag hade en jobbdag idag då vi skulle ha den årliga julfesten med julpyssel på jobbet.
Det här var vad jag lyckades skapa under eftermiddagen. Nu pryder den fönstret vid matbordet.
Men i år så följde inte familjen med på fest och pyssel då de hade annat att göra.
Först skjutsade de svärmor till flyget för att sedan åka till Uppsala till Leos Lekland dit de blivit bjudna på kalas. Efter vad jag hörde så hade de väldigt roligt där!
Efter jobbet så åkte jag dit och hann vara med och titta in en halvtimma innan vi lyckades slita barnen därifrån. Blir definitivt fler besök där, jag vill ju också leka!
Hemma igen så kom vi på att vi inte tänt det tredje ljuset. Så det gjorde vi och sedan fick de öppna sina paket som innehöll spel denna gång. Sjävklart skulle de prövas på en gång.
 Till kvällen fick vi besök av våra grannar Mats och barnen Frida och Alice.
Barnen började direkt leka med en massa instrument och sen fick vi vuxna njuta av en konsert som de framförde.
Vi avrundade med att se på lite tv innan det var sovdags.
// Sargit

Inga kommentarer: