torsdag 11 december 2014

Luciatåg på förskolan

Idag smet jag från jobbet i nästan en timma för att hinna se Sanna och William i Luciatåget.
De var SÅ SÖTA så jag höll på att börja gråta. Sanna sjöng med hela tiden i låtarna, även om hon såg lite mindre glad ut, eller så var hon bara koncentrerad. William gjorde sin roll som tomtenisse väldigt bra och levde verkligen in i de rörelser han och de andra tomtarna övat in under två av sångerna ("Midnatt råder" och "i ett hus vid skogens slut").
Man får ju inte fota eller filma luciatåget (tyvärr var det några som struntade i förbudet) men jag fick ta några bilder efteråt. Sanna var inte så villig modell idag men William ställde upp en kort stund.
Det blev självklart fika också för alla barn och föräldrar och några mor/farföräldrar.
Trångt blev det i matsalen men mysigt var det.
Sen fick jag återvända till jobbet. Vad de andra gjorde hemma vet jag inte mer än att de satt och spelade memory då jag lämnade hemmet.
// Sargit

Inga kommentarer: