torsdag 25 december 2014

Juldag med familjemys

Dagen började med att Sanna och William sprang in och tjatade på oss att kliva upp.
"Kom nu, mamma. Det är morgon nu. Du kommer bli såååå överraskad!" Sa Sanna bland annat.
Det visade sig att de klätt på sig och dukat frukosten på bordet. De var jättestolta över det.
 Förmiddagen latade vi oss i soffan med Lego Ninjago som de började titta på om igen för fjärde gången. Det är två säsonger och de har alltså sett båda säsongerna tre gånger redan!
Efter en sen lunch tvingade vi ut barnen, eller rättare sagt det var bara Sanna som vi behövde tvinga ut då de andra var rätt samarbetsvilliga. Janiina var ut först.
Hela familjen åkte denna vinterns premiär tur i backen. Jättekul hade vi allihopa!
I ca 40 minuter var vi ute men sen började de två yngsta klaga på kylan. Sanna ville åka lite till så hon och jag stannade kvar en stund medan de andra gick in och förberedde varmchoklad till fikat.
Visst ja, glömde ju att det spelades lite Skylander på förmiddagen också. Men efter fikat så spelade vi sällskapsspel.
Först spelade alla domino i fyra omgångar. Sen spelade jag bokstavtjuven med stortrollen medan M-P spelade memory och sen la puzzel med lilltrollet.
Före middagen hann jag bygga lite lego med stortrollen också.
Vi skypeade även med min pappa, Helena, Tina, Nadja, Patrick och Rasmus, som vi skulle tillbringat dagen med egentligen. Men nu var de alla i Sigtuna istället för att komma till oss då vi varit sjuka.
Men idag äntligen verkar det som om sjukdomstiden är över *peppar, peppar...*
Barnen somnade sent igen, först närmare 23.00. Inte lätt att vända tillbaka på dygnet inte.
// Sargit
p.s.
Nu har jag bloggat ikapp en del. Så kika tillbaka till den 12 december om du vill läsa om det jag inte hunnit skriva om tidigare...

Inga kommentarer: