måndag 29 december 2014

Shopping, pulkabacken och vänner

Igår hade vi en familjedag med shopping på schemat då stortrollen verkligen behövde vinterskor och överdragsbyxor.
Vi hittade det och lite till såklart.
Vi tog oss en sväng förbi Sollentuna c också för att jag skulle få ett nytt SIM-kort då det visade sig att det visst inte var samma sim i min tfn och den nya, fast jag uttryckligen frågade om det och fick ett ja.
Kvällen tillbringade vi hos Beutlers med hämtmatsmiddag då ingen av oss orkade med att laga mat.
Jag hade tänkt starta min nya tfn då det gamla sim-kortet ju slutade fungera i samma stund som jag fick den nya. Men då visade det sig att jag fått fel storlek på sim-kortet! Fick ännu ett micro-sim, samma som jag redan hade. Det var ett nano-sim jag skulle ha.
På kvällen hämtade M-P sin bror P-A (Pär-Anders) från Arlanda. Han skulle hälsa på hos oss över nyår.
Idag på förmiddagen valde stortrollen att vara hemma med sin farbror medan jag åkte tillbaka till Sollentuna C för att få rätt sim-kort. Ville ju inte vara utan telefon längre än nödvändigt.
Nu fungerar min nya telefon men jag är dock utan alla mina kontakter. Får börja om på nytt helt enkelt.
Lite irriterande att folk som jobbar med telefoner inte vet vad de gör, och ingen ursäkt fick man heller...
På eftermiddagen fick vi besök av en av mina närmaste vänner som jag träffar alldeles för sällan då de bor i Gävle, Jenny med sina tre tjejer, Wilma, Siri och Thula.
Så härligt att få träffa dem igen och så tjejerna har vuxit!
Vi gick ut till pulkabacken en bra stund, alla utom Sanna som vägrade ta på sig varmt och fick stanna inne.

Det blev mer lek inomhus sen och efter middagen fick de glass till efterrätt då barnen önskat sig det.
På kvällen lekte Janiina frisör med Jennys hår, det såg väldigt mysigt ut.
Men som allt annat roligt så tog även denna dag slut och våra gäster fick börja röra sig hemåt då de hade en bra bit att köra.
P-A är väldigt populär bland våra troll, så han fick inte många lugna stunder. Men han verkade inte ha något emot sällskapet.
En väldigt trevlig dag och kväll. Och natten avrundade jag med att se på en ny animéserie som svågern inroducerade till mig "The monster".
// Sargit

Inga kommentarer: