onsdag 10 december 2014

Farmor har anlänt!

M-P var ledig idag då han jobbar kommande lördag, så barnen och han hade varit och julhandlat lite.
Jag hann hem och byta om idag innan jag skulle på innebandyn.
Men innan jag bytte om så kikade jag in i lekrummet då det var så tyst i huset.
Alla tre byggde godan ro och tittade knappt upp då jag sa hej.
Tog dock en bild på deras egna gran som nu fått lite glitter också.

Då M-P bad dem visa vad de fått så sprang alla tre upp och rusade förbi mig. Janiina höll dock på att hämta det de hade köpt i julklapp till mig men M-P hann hejda henne, hihii.
Istället så visade dem mig att de fått upp sina lampor, äntligen! Så nöjda de var över dem (de har legat under sängen i snart ett år och väntat på tid att få upp dem).
Efter träningen åkte jag och storhandlade på Maxi och sen hämtade jag svärmor från flygplatsen.
Gissa om stortrollen vart glada över återseendet!
Janiina hade redan somnat men Sanna och William hade ingen tanke på att träffa John Blund inte.
Då jag packade upp storhandlingen och skulle lägga ner lördagsgodiset i lådan så möttes jag av denna lapp.
Undrade först om det var en påminnelse till oss vuxna, men sen fick jag förklaringen att William tagit en kaka utan lov och fått en utskällning av M-P. Varvid William på eget initiativ skrivit denna lapp till sig själv som en påminnelse. Sötnos!
// Sargit

1 kommentar:

farmor Anci sa...

en mycket imponerad farmor