lördag 27 juli 2013

Moster Tina underhåller

Idag hade vi en lång lista med saker som skulle göras, tur då att min syster Tina kom till oss efter lunch och underhöll trollen.
M-P åkte iväg med massa skräp till tippen, handlade och lite annat. Jag försökte röja lite hemma men Janiina var väldigt klängig så det gick inte fort.
Lite pärlande ville stortrollen syssla med.
 Och då vädret var så himla varmt idag så satte vi igång sprinklern så barnen kunde svalka av sig lite med vattenlek. Väldigt populärt!
Sanna och William hade tidigare fått i uppdrag att städa sitt rum och det gjorde de med hjälp av Tina som använde sina psykologiska kunskaper.
Spontant efter vattenleken så fick William för sig att dammsuga deras rum.
Då M-P kom hem så satte jag igång att måla den sista väggen.
Under tiden förberedde de andra middagen till oss och Bergmans.
Efter maten fortsatte jag måla en stund till. Så skön känsla då jag sen tittade på det färdig målade huset!
Nu är det bara husknutarna och fönstren kvar då... men sen vill jag inte se en pensel eller färg på ett bra tag!
Vi hade mycket att göra och kom i säng först vid 02.00.
Nu tar bloggen lite semester, vi ska njuta av vår ledighet ordentligt.
Önskar er en skön fortsatt sommar.
// Sargit

Inga kommentarer: