lördag 20 juli 2013

Kalas dag

Förmiddagen var lite små seg efter den sena natten, men vi lite fick vi gjort i alla fall.
Efter lunch gick Sanna över till Klara, stolt bärandes på en stor bit paj. Sen var hon kvar där tills vi skulle åka på kalas.
William lekte med Alex hos oss och Janiina sov.
Idag var vi bjudna på 11års kalas i Stora Ullentuna, det var Emelie som fyllde år.
Janiina gillade bullarna men åt inte upp hela bullen utan bad/lurade till sig en till, tre gånger, varav hon bara åt hälften av varje.
 Födelsedagsbarnet förbereder sig för att slå på sin godis pinjata.
Både Sanna och William var väldigt blyga idag, men det släppte lite grann senare.
Innan vi skulle hem ville de bada. Sanna doppade bara fötterna medan William gick runt i poolen flera gånger.
 Janiina doppade också fötterna och plaskade lite men övriga tiden sprang hon runt på gräsmattan och jagade en boll eller bar den i famnen.
Hon hittade en av Benjamins böcker som hon blev väldigt fäst vid och bar runt och fick oss att läsa för henne. Till och med Johan fick läsa boken, men då blev hon intresserad av annat plötsligt.
Medan M-P åkte och vattnade hos vänner igen så åkte jag hem med barnen och påbörjade middagen.
William sa väldigt bestämt "idag ska jag hjälpa dig mamma, jag ska vara kocken idag" och sen hjälpte han mig med matlagningen. Hällde i ingredienser och rörde om.
Det blev kycklingstroganoff idag, väldigt gott!
Vi avrundade kvällen med film och godis och när även stortrollen kommit i säng så såg jag och maken på ännu en film "monsters vs aliens", och en till efter det som gick på tv som vi hamnade mitt i.
// Sargit

Inga kommentarer: