måndag 1 juli 2013

Frisering och husmålning

Då jag kom hem från jobbet hann jag landa i några minuter innan det var dags att åka till frisören med Sanna. Så hon har sett fram emot det.
William ville också följa med så vi skyndade oss iväg och kom fram i sista stund på grund av vägarbeten i Sigtuna.
Sanna var jätteduktig och glad över att få sitta i rallystolen som Evelina tagit fram åt henne.

Ja fick lite hintar och tips om hur jag ska göra om jag klipper Sanna igen, lite fint sagt att vad sjutton har du gjort. Hihii... 
William tittade nyfiket på och efter lite pratande med Evve så ville han också bli klippt.
 Så nöjda de var med sina frisyrer, och båda hade det väldigt roligt med Evelina som är jätteduktig med barn.
Så är ni ute efter ett nytt bra ställe at klippa er eller era små hos så ring Evelina på Salong lilla klippet i Sigtuna.
Väl hemma påbörjade jag min del i ommålningen av huset. M-P hade tvättat väggen igår så nu var det dags för mig att börja måla. Det var lite bökigare än jag trott vi det högsta stället då jag låg på mage på taket och målade. Men sen gick det rätt fort. Fick dock ta en nattningspaus mitt i då M-P skulle på sin träning. Sanna och William ville inte alls sova, de var mer nyfikna på vad jag höll med och kikade ut genom sitt lilla fönster då och då.
Första väggen klar!
Bara resten kvar då...
// Sargit

Inga kommentarer: