torsdag 25 juli 2013

Måla, måla, måla

Mest hela dagen har gått att måla för min del.
Sanna och William fick följa med min mamma på eftermiddagen för att hälsa på min mormor som fyllde år idag.
Under tiden jag fortsatte måla så åkte M-P för att handla.
Janiina sov som klubbad i över en timme på eftermiddagen så jag hann färdigt med målandet för denna gång. Medan maken började med sitt jobb, byta de sista brädorna, så tog jag och Janiina en promenad.
Hon fick bestämma vägen och då hamnade vi vid gungorna utanför garaget.
med sitt tydliga kroppsspråk talade hon om för mig att jag också skulle gunga, och inte i gungan bredvid hennes utan längre bort.
Sen njöt hon länge av gungandet, då och då fick hon mer fart.

Vi tittade på vad maken höll på med en stund också innan vi gick in och påbörjade middagen.
Min mamma kom hem med stortrollen medan jag höll på med maten och i väntan på att maten skulle bli klar så ville de klippa. William hade med sig två pappskålar som de ätit hallon ur och han hade en färdig plan på vad han ville göra med dem.
Sax och tejp ville han ha.
Sanna ville bara klippa, vad fick jag aldrig grepp om men roligt att höra deras förklaringar.
 Då barna kommit till sängs blev M-P klar med sitt jobb. Då fick jag snabbt svida om igen för att måla de nya brädorna.
Jag börjar se slutet nu, bara den stora väggen på bilden här ovan kvar att målas vilket jag gör på lördag.
Sen är det bara fönster med mera att fixa till då... Sommaren har gått fort...
// Sargit

Inga kommentarer: