torsdag 18 juli 2013

Bio, vattenlek och utökning av släkten

Igår, onsdag, kom Anci, Anna-Maria och Kimberley till oss för att tillbringa kvällen och natten hos oss. Kvällen blev väldigt trevlig då jag slapp laga mat och att jag, Anna-Maria och Kimberley spontant bestämde oss för att gå på bio. Vi såg "After Earth" med Will och Jaden Smith, den har jag velat se sen jag såg reklam för den. Vi var inte många i salongen och vi hade platserna i mitten raden i mitten. Kanon bra film tyckte jag.

På morgonen idag påbörjade våra gäster sin hemfärd mot Umeå i samma veva som vi klev upp.
Då jag på kvällen badade Janiina så var det riktigt underhållande att titta på då hon försökte fånga vattnet som rann genom burken.
Inatt 23.21 fick barnen en ny kusin, lilla Rasmus! (vilket jag fick reda på dagen efter)
Så glad för min syster och hennes man. Så söt han är lilla Rasmus!
Längtar till vi får träffa honom.
Jag hann förresten klart med min "att göra före semestern lista" på jobbet, så nu har jag påbörjat min semester en dag i förväg. Bra med komp timmar ibland...
Ska bli skönt med lite drygt fyra veckor med familjen nu, även om vi har en rätt så fulltecknad schema.
// Sargit

Inga kommentarer: