fredag 12 juli 2013

Morsan på äventyr

Efter fem dagars läger med underbara människor, stora som små, så var det dags att åka hemåt igen.
Men jag tog en liten omväg jag.
Efter att ha vinkat av våra deltagare och de andra ledarna så styrde jag bilen mot Rockhammar.
Ni som känt mig länge vet att jag inte har bäst lokalsinne vad gäller bilkörande, jag har bland annat hamnat nästan i Mora då jag skulle köra hem från Falun en gång...
Men jag hittade fram hur lätt som helst tack vare mina vänners vägbeskrivning.
Jag tillbringade eftermiddagen hos Ellen och Ann-Katrin med att bara vara och fika i solen. Såg till och med hjortar på ängen.

 Sen fortsatte jag mitt äventyr med att köra till Örebro station där jag plockade upp min lillasyster.
 Efter ett stopp hemma hos henne påbörjade vi färden till Märsta.
Vi kom till Sigtuna rätt sent men vad gjorde det då min underbara familj var där och väntade på oss.
Så härligt att få krama och pussa om dem igen!
Självklart busades det lite med moster Tina också.
Hemma blev jag lite matt och efter nattningen av alla barnen orkade jag inget annat än att ligga i soffan och se på tv en stund.
Skönt att vara hemma i alla fall.
// Sargit

Inga kommentarer: