måndag 27 maj 2013

Typiskt...

Janiina vaknade återigen tidigt, denna gång fick jag lov att gå upp med henne.
Efter en halv macka så ville hon leka istället och jag la mig i soffan.
Senare då även de andra vaknat gick de in och beundrade tapeterna, Janiina likaså.
Hon verkade gilla det så pass att hon ville ha det med sig för plötsligt innan jag hann reagera sa det bara "ritch" och så hade hon lyckats riva av en bit!
Detta då vi inte hunnit få golvlisterna på plats *suck*.
Och självklart lyckades hon pricka in det enda stället på väggen där det inte kommer stå någon möbel framför.
Surt var det och inte blev mitt humör bättre direkt, jag som redan var trött...
Nåja, jag tog cykeln till jobbet för första gången för i år, har ju sagt att då snön försvinner så ska jag börja cykla till och från jobbet vissa dagar. Det har säkert funnits snö fram till nu, någonstans i Sverige...
Blev lite piggare av att cykla och faktiskt så är jag stolt över att jag cyklade hela vägen hem, hela valsta backen! Det ni... Det enda jag gick var backen upp till Märsta kyrka.
På kvällen åkte M-P iväg till sin träning och jag blev själv med barnen. Nattningsproceduren var redan över men alla kämpade emot sömnen rätt bra.
Till slut kom Sanna in smygandes och sa "William bara sover" med en ynklig min, så jag frågade henne om hon ville lägga sig bredvid mig varvid hon glatt och kvickt klättrade upp i vår säng och sen dröjde det inte många minuter innan hon snarkade högt.
Stackarn verkar inte tåla myggbett värst bra då det blir stora röda utslag av dem...
Någon som har bra tips på hur man blir av med mygg inomhus?
// Sargit

Inga kommentarer: