tisdag 14 maj 2013

Mycke lek blir det :-)

Dagen började mindre bra då William inte alls var på humör och själv hade jag duktigt ont i ryggen så morgonproceduren vart rätt krävande.
Även Janiina som passade på att vakna lite extra tidigt var jättetrött och grinig när jag kom hem efter att ha lämnat tvillingarna på förskolan.
Så det kändes ganska nödvändigt att ta en liten tupplur.
Vi somnade båda två mer eller mindre omedelbart och vaknade först knappt 3 timmar senare.
Så det var bara att slänga i sig lite lunch och bege sig iväg för att hämta hem Sanna och William igen.
Den här gången valde jag dock att vika ihop sulkyn för att använda mig av vår "vanliga" vagn.
Detta accepterades inte av Janiina som skrek rakt ut och prompt gick fram för att vika upp sulkyn igen.
Om ni inte märkt det har hon en ganska bestämd vilja den unga damen.
Tillslut kom vi iallafall iväg och ganska snart var vi tillbaka igen.
Efter att ha ätit lite mellis i solen så vigdes resten av eftermiddagen åt utelek.
Bland annat tog vi en promenad (tvillingarna cyklade) till lite olika favorit-lekplatser.
På väg tillbaka sprang vi på några av de större grannpojkarna (Alexander och Josef) och de tillsammans med Sanna och William fortsatte leken med den tidigare nämnda "Häxbrygden".
Jag och Janiina gick in i stället då jag behövde påbörja matlagningen.
Genom fönstret fick jag iallafall lyssna på deras lekar.
Särskilt en lek gjorde att jag kände mig tvungen att lägga ner stekspaden och kolla vad de pysslade med där ute.
Leken gick ut på att Sanna stod och rörde i soppan medan en av pojkarna klev fram och smakade på den, därefter förvandlades han till ett monster som skulle jaga de andra två.
De alla hade jätteroligt men Sanna skrattade så hjärtligt att hon knappt kunde stå upp och mellan skrattsalvorna och tårarna pep hon fram:
-Jag skrattar så mycket att jag kissar på mig.
Just ljudet av hennes och de andras skratt gjorde att jag inte kunde göra annat än att stå och lyssna och njuta.
Leken fortsatte även efter middagen.
Behöver jag säga att alla barnen var lättsövda ikväll?

//M-P

1 kommentar:

farmor Anci sa...

Va härligt det låter =)