söndag 19 maj 2013

Trädklättring

 Det har varit mycket den senaste tiden med sena kvällar för mig så bloggen har fått vila lite.
Orkar inte blogga ikapp helt om helgen men här lite bilder på några trädklättrare.
M-P sågade ner rätt många grenar, fast han är höjdrädd, på trädet vi ska fälla så småningom från framsidan av huset.
Jag rensade upp bland buskarna på baksidan.
 William följde med mummu på äventyr men Sanna som haft öronvärk och hosta under natten fick stanna hemma och vila.
Hon var ute en kortis på eftermiddagen och ville då också upp i ett träd, fast fick bli en stund uppe på äppelträdet för hennes del.
Vi har fått bort lite grejer från förrådet, gräset klipp, förrådshylla uppbyggd, små plockat hemma och ätit köttsoppa idag.
En hel dag med hemma fixande helt enkelt.
Tyvärr har Janiina visat tecken på att bli förkyld, väldigt mammig blir hon då och famnig.
Så jag fick skala potatis och morötter sittandes på soffan med henne i famnen och sedan bredvid mig... blev väldigt sen middag...
// Sargit
p.s.
jag har nu skrivit ett inlägg från vår resa till Åland förra helgen...

Inga kommentarer: