tisdag 7 maj 2013

Svängdörrar till sommaren kanske?

Idag har jag jobbat lite lagom och sedan kom jag hem till ett "invaderat" hus, eller rättare sagt invaderad tomt.
Min familj skulle hämta mig från jobbet idag men då Janiina sov så gott och Sanna och William lekte så fint med Klara m.m. så lämnade M-P stortrollen i Stinas (Klaras mammas) vård, samt alla dörrar öppna hemma, för att hämta mig.
Då vi kom hem så fanns det totalt sex barn och två vuxna hos oss, några ute och några inne.
En till dagis kompis bor nästan granne med oss och idag hittade de till oss också.
Så mysigt med liv och rörelse och öppna dörrar, vilken skillnad mot förra året då vi knappt kände några här.
Kan nog tänka mig att våra dörrar kommer kännas som svängdörrar de närmaste åren med barn springandes in och ut genom dem, och då inte bara våra egna. Hihiii.
Känns skönt att vi har så härliga grannar och att barnen har så många vänner i sin ålder (och några äldre också) att umgås med. Kanske dags att planera in en "spontan" grillfest med grannarna till sommaren någon gång.
Då jag håller på att föra över alla årets bilder från "M-P´s" dator till "min" dator, vilket är en del, så får ni tyvärr vänta på inlägget för igår.
Men undertiden kan ni ju scrolla neråt och läsa de inlägg M-P skrivit om knytte, kalas m.m.
Vi har äntligen investerat i nya datorer, ja den ena köpte vi för ett tag sedan och jag har knappt använt just den men nu har jag en egen dator enbart för mitt bloggande och så lite surfande då, och maken kan spela med grabbarna i lugn och ro när han vill.
Är inte riktigt hundra på windows 8 än, men det kommer väl. Någon som har tips på något bra enkelt bildprogram man kan användas i den? App kanske det heter...
Tänkte främst på då man vill redigera röda ögon och göra andra enklare bearbetningar av bilder...
Nåja, snart får jag väl in vanan med denna...
Nu böjar ögonen se i kors så dags att sova, datorn får fortsätta jobba för sig själv.
// Sargit

Inga kommentarer: