måndag 6 maj 2013

Dagstur till Nyköping

Idag vakade jag av att Sanna kom in och la sig bredvid mig, jag tittade på klockan och insåg att ajdå, vi har försovit oss! Klockan var över nio!
Fick väcka både Janiina och William och sen sätta fart.
Vi kom iväg mycket senare än tänkt men resan gick bra, förutom att det var en hel del köer förb stan på grund av vägarbeten..
Väl framme i Nyköping så började vi med lunch på Max med min syster Nadja och självklart måste man ju hoppa ner maten ordentligt.
Janiina hade hur kul som helst då hon hade hoppborgs premiär.
Vi fortsatte utevistelsen då vi kom till min systers hus. De hade nylige fixat upp gungor till våra troll och det vart stora protester varje gång jag försökte lyfta ner Janiina.
Hon stortrivdes!
 Till slut lyckades jag locka henne med att säga att det var dags för mellanmål, som vi också njöt av utomhus.
Jag lyckades fånga denna fina bild på mina vackra döttrar.
 Så fort Janiina fick chansen så knatade hon iväg mot gungorna igen.
Denna gång fick jag gunga själv medan stortrollen underhöll sin lillasyster.
Skönt med syskon ibland...
 Vi åkte sedan iväg med lite mat till den hårt arbetande bonden som var jättetacksam för maten som frugan kom med.
 Janiina somnade i bilen, som planerat, så vi tog ett stopp hos Nadjas svärföräldrar för att titta på ankor och höns. William ville sitta kvar i bilen då han är rädd för ankor sa han.
Men Sanna ville titta på djuren så vi gick in till dem. Men jag fick bära henne...
 Tuppen och hönan var inte så lyckliga över vårt besök, de kacklade högljutt sina protester.
 Efter middagen åkte vi hemåt igen, men vi tog ett snabbt stopp på citygross först då Nadja tipsat om att de hade babygungor till ett bra pris där. Vi hittade lite annat också som fick följa med hem och som barnen var väldigt glada för.
 Jag trodde att barnen skulle somna i bilen på hemvägen men det gjorde de inte.
Tur det då M-P inte kommit hem än, vi kom hem precis samtidigt.
Lite sagoläsning blev det också fast timmen var sen.
Det har varit en härligt varm och trevlig dag idag, fler sådana ser vi fram emot.
// Sargit

Inga kommentarer: